Varför ”Hippiemamman”

Hippiemamman som namn är en parodiering och förstärkning av de fördomar som många ”vanliga” föräldrar har om oss föräldrar som arbetar utifrån nära föräldraskap/attachment parenting. Att jag dessutom håller på med tygblöjor, EC/bebis på potta och andra saker som av många upplevs som ”hardcore” och totalt superpretentiöst sticker i mångas ögon. Men jag är inte ute efter att ge dåligt samvete eller smutskasta de som inte orkar hålla på med ”det lilla extra”, för jag vet att barn mår bra utan tygblöjor och sjalande. (Däremot så vänder jag mig starkt mot sådant som motverkar barns trygghet och anknytning till föräldern som t ex femminutersmetoden).

Men nej, jag är ingen riktig hippie, jag är emot droger och lever inte alls efter 70-talets devis. Jag vågar ju inte ens börja med kaffe med rädsla för att bli beroende. 😉

Kommentarer inaktiverade.

