Skapa sin verklighet

1 januari, 2009

Genom att visualisera sig det man vill ha så drar man till sig det. Man kan skapa sitt eget liv genom att formulera sina mål, se dem framför sig i bilder och upprepa mantran för sig själv och andra. Men det är viktigt att man gör det i presensform, dvs. aktiv ”nuform” (jag ”har”….istället för ”vill ha”).  

Jag har bestämt att jag ska börja jobba på ett visst företag dit jag ska på intervju nu om några veckor. Jag har varit utanför huset och fotat för att jag enklare ska kunna komma ihåg hur huset ser ut när jag visualiserar mig att jag går dit varje morgon. Jag pratar aktivt om att jag jobbar där (inte att jag ljuger så klart, men inför min man som är med på vad jag sysslar med inom visualisering) och jag tänker många gånger om dagen att jag jobbar där. ”Jag har ett jobb…jag jobbar på xx”.

I onsdags slutade jag med den onda cirkeln av klagomål över Mollans nattamningar och dåliga matvanor och började istället att säga ”Molly sover på nätterna” samt ”Molly äter bra med mat”. Redan dagen efter började det upprepade mantrat att ge resultat. Molly började ju sova på nätterna och hon har aldrig ätit så mycket mat som den senaste veckan. Hon bara pekar och pekar på all mat vi äter och så får hon mumsa också. Hon har fått en helt otrolig aptit.

Nu är målen i den form de uttalats uppfyllda och det är dags att formulera nya mål. Det gäller att man är väldigt exakt när man uttalar sina mål. Jag har hört en historia om en gammal dam som önskade sig sällskap. Inom kort så flyttade en katt hem till henne. Hon hade ju inte preciserat vad för slags sällskap hon ville ha. 🙂 I alla fall. Nu vågar jag formulera järvare mål. För en vecka sedan trodde jag inte att Molly kunde börja sova så bra på nätterna samt äta så mycket mat som hon gjort den senaste veckan. De mål jag satte upp kändes stora! Men det gick ju lätt. De nya målen blir därmed ännu tuffare.

Nya mantrat lyder: ”Molly sover hela nätterna utan att amma” samt ”Molly äter hela måltider och ammar bara två gånger om dagen”.

Allt vi gör som rör detta påverkar det och vi arbetar medvetet och omedvetet för att det ska ske. Vi tar för givet att Molly äter och att Molly sover. Molly känner inte längre av vår osäkerhet vid matbordet och hon känner av vår trygghet i att hon kommer att sova gott hela natten.

Vi ställer in oss på vad som ska ske och skapar en verklighet där målet uppfylls. Det gäller bara att man släpper på tvivlen och vågar tro.

