Molly tandar

5 januari, 2009

I lördags började Molly få rejält med feber och natten till söndagen var den uppe i 40 grader. Trots värkmedicin så mådde Molly rejält dåligt och grät en hel del under natten. Igår rann snoret och när lös i magen-heten kom som ett brev på posten så insåg vi att det var dags igen. Molly tandar (teething).

Hon går och biter sig på fingrarna, grinar varannan minut (helt otroligt gnällig!), klänger, tuttar, snuttar och håller på.

En kindtand har brutit igenom på övre vänster sida. Jag har kännt den innan, men inte sett den. Det måste göra jätteont, för den är ju så stor. Kanske kommer det fler tänder också, jag vet inte, för jag får inte se efter.

Jag längtar verkligen till den här tandperioden är över, för en grinigare Molla får man leta efter. Som tur är har hon inte feber idag.

Jag har läst att det utomlands finns en smärtstillande salva som man stryker direkt på tänderna. Det hade ju varit något! Kan inte det komma hit? Det var så länge sedan jag fick tänder senast. Jag kommer verkligen inte ihåg hur det känns. Men jag har hört från de som får visdomständer att det värker i hela huvudet. Inte konstigt att man blir gnällig då.

2551

Molly i dag med sina två favvogossar (som i gosedjur inte gosse), dvs. den lånade begagnade hunden (faktiskt pappas gamla från 80-90-talet) som hon blev helt kär i när vi var hemma hos farfar samt min fina wwf-isbjörn som hon egentligen inte får ha förutom på speciella dagar (som idag när hon behöver extra tröst).

 

Två dagar senare: Nja, det var inte bara tandning! Fortsättning följer här.

