Okapi

12 januari, 2009

Molly och F har haft vinterkräksjukan verkar det som. Svärmor ringde nämligen i morse och sa att även hon kräkts. Hon träffade oss någon timme i lördags (innan vi visste att vi var sjuka). Så då är det nog vinterkräksjukan. Jag kan nog konstatera att  jag är immun. Svärmor träffade F och Molly i en timme och blev sjuk och jag har skött Mollys hygien de senaste dagarna och har inte blivit sjuk. Phu!!! Det är föresten inte konstigt att Molly kräktes av penicillinet i lördags och söndags och inte i torsdags och fredags. Hur gott är det att äta sånt när man mår illa?

Molly håller på att lära sig en massa ord. Igår sa hon ”ta ta ” (tack tack) och ”hej” till sin nalle. Idag har hon dock inte sagt något, men det märks ibland att hon vill. Hon börjar bli bra på att förstå ord och hon pekar på rätt grejer. Nya ord för idag är zebra, panda och okapi. Hur många här vet vad en okapi är? Det vet min dotter på 1 år och 3 månader. 🙂 

Jag har gjort en liten omröstning som du gärna får delta i.

Rätt svar hittar du på denna länk. Tjuvkika inte! 🙂

Misär del 2

12 januari, 2009

Det verkar som att Molly också har varit magsjuk. Det kan förklara varför hon kaskadkräktes helt plötsligt mitt i natten under natten till i lördags. Det kan också förklara varför mina bröst var så fulla igår och i natt. Hon har alltså ätit dåligt under lördagen och nästkommande natt. Idag har hon börjat äta mer igen. Dessutom har hon ätit lite mat idag. Hon är mycket gladare nu än de föregående dagarna. Sedan ska vi inte prata om hennes diarré. Jag har nog satt henne på pottan 10-15 ggr idag. Det har nästan varit varje vaken timme. Jag har bytt så många blöjor så det är inte klokt. Det är vatten som kommer ut…

Så detta kan nog förklara saken. Molly blev sjuk och sedan blev F sjuk. Men inte jag. *peppar peppar* Jag har ju en teori om att jag är immun mot vinterkräksjukan. Jag har aldrig haft den…tror jag. Det har dock F flera gånger och jag har aldrig blivit smittad. Jag har varit riktigt magsjuk en gång på typ 1o år och då varade det i tre dagar. Det kan ha varit vks, men det kändes som att det var annorlunda. Men jag vet inte. Vet inte om jag imbillar mig? Men nä, jag tänker vara immun!!! *peppar peppar* Vad nervös jag blir när man börjar prata om såna här saker. 😦 Men ja… Om jag klarar mig den här gången så skulle man nog kunna anta att jag är immun. För nu har ett av magsjukeoffrena bokstavligt talat ätit på mig och jag har torkat hennes spyor och bajs nu i flera dagar. Vi har delat vattenflaska och hon har ätit av min sked osv. (ja, inte så smart kanske, men jag trodde ju inte att hon var magsjuk!)

Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!!!


