Molly djurälskare

I söndags tog familjen en tur till Naturhistoriska museet för att titta på de uppstoppade djuren. Molly blev alldeles lyrisk och sprang runt och pekade och tjöt.

På vägen ut fick Molly två plastdjur till sitt stall. Hon hade lite svårt att välja eftersom det fanns så många fina, men till slut blev det en vit tigerunge och en räv. Hela vägen hem höll hon dem i händerna (hon vägrade ha armarna innanför jackan). Hon testade ”räv i håret” och ”tiger på axel”. Räven och tigern fick trampa runt på spårvagnens vägg och stå på en hylla på spårvagnen. Sedan testade hon även ”tiger kvarglömd på golvet på Åhléns”*, men då kände vi att nä, nu får det vara nog, nu åker vi hem.

(Molly är i en gnällperiod där hon oftast vägrar släppa föremål som hon fått tag på. Det är lite jobbigt eftersom favvoprylarna är min mobil samt bärbara telefonen)

134

*, men vi hämtade så klart tigern

En kommentar till Molly djurälskare

  1. He he, leka leken ”lämna kvar något i en affär” lekenstadiet har lillen börjat komma upp i också, än så länge inte lika avancerat som Mollan, här gäller mer ”vråla så högt det bara går när mamma ska betala saken jag har i handen i kassan”leken *Puh*

    Vilken fin ask ni har gjort! Lillen hjälpte mig att slå in en försenad julklapp häromdagen, han käkade upp omslagspappret och rev sönder två meter av återstående omslagspapper *himlar med ögonen* Vilken underbar hjälp barn tillför! 😀

    Jag gillar ditt företagsnamn! Okapi! Vågar jag gissa att det är Molly som inspirerat dig till namnet?

    Gilla

