Nu är man förälder del 2

Jahapp. Nu har man blivit förälder på riktigt. Man har missat sitt första fredagsmys.

Vi började lägga Molly vid 20.00 igår igen, precis som vi kört den senaste veckan (tidigare var Molly med på fredagsmyset och lade sig vid 23.00). Men Molly hade lite svårt att komma till ro trots upprepad bokläsning. Hon låg och ammade och ammade…jäääättelänge. Det var mörkt i sovrummet, F låg med i sängen och efter 40 minuters sträckamning tittade jag på klockan (21.20) och tänkte att hon aldrig skulle somna. Sedan vaknar jag och tänker att ”jahaja, nu har jag somnat och så är Molly ute med F och leker i vardagsrummet!” Men Molly låg faktiskt och sov bredvid mig. Klockan var kvart i elva och F satt och spelade dataspel. Han hade vaknat vid 22.

Eftersom klockan redan var så mycket (jag lägger mig senast tolv på fredagskvällar) och jag hade morgonjour med Molly på lördagsmorgonen så tänkte jag att det nog var lika bra att gå och lägga mig igen. Jag var sådär grusig i ögonen och det ringde i öronen. Jag var vråltrött alltså. Så jag lade mig igen.

Utan att ha ätit godis, utan att ha tittat på film. Inget fredagsmys. Jag hade somnat vid läggningen. Sånt man hör att andra föräldrar gör. Nu är jag en sån. Nu är jag förälder på riktigt.

Kommentarer inaktiverade.

