Hur vi motverkar leksakstristessen

Två av mina bästa egenskaper är att jag är kreativ och strukturerad. Nu ska jag exemplifiera.

Jag var så trött på att Mollys leksaker drällde överallt, men ändå var det aldrig någon leksak som var rolig eller tillräckligt ”ny”. Därför tog jag alla leksaker och delade upp dem i teman som t ex ”bilar”, ”handdockor”, ”bultbräda” osv. Jag tog åtta små papperspåsar och numrerade dem från1-8. Sedan lade jag ned några leksaker i varje påse, det blev två-tre teman i varje. Jag ställde påsarna i sifferordning i en garderob. Den nionde leksakshögen la jag i en back i Mollys lekhörna. Varje gång hon verkat tröttna på leksakerna så plockar jag fram en ny papperspåse och byter ut grejerna.

Så nu leker Molly med leksaker enligt ett rullande schema (vi byter grejer varje-var tredje dag ungefär). Visst är jag fiffig! 🙂 (och kanske lite överambitiös…) 😉

One Response to Hur vi motverkar leksakstristessen

  1. Har faktiskt funderat på något liknande! Men jag måste organisera garderoben först innan jag organiserar leksakerna… Men tack för iden!

    Gilla

