Ful orakad feminist

Okejrå, alla skriver om fula, orakade feminister och jag får väl haka på ändå, även fast jag först inte ville.

För jag är ju en sån själv. En sån där orakad feminist. En sån som (nästan) skiter i hur jag ser ut så länge jag har (någorlunda) rena och hela kläder och inte stinker svett. Jag duschar inte två gånger om dagen, tvättar håret var femte dag (!) (ja, det håller sig så länge!), har tråkiga kläder, sminkar mig aldrig och rakar mig ingenstans. Rycker faktiskt bort de fyra skäggstråna på hakan, men det är allt.

Jag har inte kort hår, men jag har å andra sidan bara tråkiga frisyrer som t ex ” håret hänger rakt ner” eller ”hästsvans”, så det får duga. Har inte haft någon hårprodukt i sedan trean typ. Luggen fick växa ut för jag har en virvel i pannan.

Ni kan till och med se hur feministig jag ser ut på det nya fotot uppe till höger. En tvättäkta feminist, det är jag det! (en sån där som bara är avundsjuk, eller hur?)

PS. Varför är jag sån då? Jo, för att jag aldrig börjat med nåt av ”det dära” eftersom jag tyckte att det var onödigt för mig. Jag är naturell. Det är inget ställningstagande, jag bara är sån.

Kommentarer inaktiverade.

