Snippower

Vad stolta alla killar är över sina snoppar! Jag tycker nästan det känns lite…ja, jag finner inget ord för det.

Jaja, i alla fall så har jag startat Snippklubben med min dotter. Jag vill att hon ska vara lika stolt över sin snippa som gemene man är över sin snopp. Hon ska aldrig behöva skämmas över sitt könsorgan och ska känna fulla rättigheter till att ta på sig själv (när folk inte ser), titta på den och se det som en bra del av sig själv. Inget mer skämmas här inte!

Häromdagen gick hon fram till sin pappa och sa: ”Du har en snopp på din snippa!”

Det är helt rätt!!

Vi tjejer saknar inte snopp, vi har ju en snippa för sjutton! Killarna saknar en snippa och har en snopp. Tjejers könsorgan är inte sämre så som många verkar se det.

Ibland tar jag fram spegeln och så får Molly titta på sin snippa. Hon tycker att det är väldigt intressant och roligt. Det är ju inte så lätt att se vad som är vad annars, så varje mamma borde ge sin dotter en spegel att kika med då och då.

Jag har ritat en katt på svarta tavlan i köket på kontoret. Vid upprepade tillfällen har den vandaliserats med snoppar åt alla håll och kanter. Till slut kom ett mail om det som gick ut till hela kontoret. Vid samma tillfälle hade den faktiskt fått 7 tuttar också… hmm.. Men efter mailet har den fått se ut som tidigare.

I vilket fall som helst, hur ofta målar man snippor? Typ aldrig? Är det för att de knappt syns på kroppen eller för att folk inte tycker att det är värt att måla? Eller är det för vulgärt? Är inte snoppar vulgära då också?

Jaja, i vilket fall som helst. Jag och Molly tänker i alla fall fortsätta vara stolta över våra snippor.

Kommentarer inaktiverade.

