Tre månaders träning

Nu har jag tagit fram lite statistik över min träning. Jag har tränat i 3 månader: november, december och januari. Jag går på i snitt 3 klasser i veckan. Vid jul och veckorna efteråt hade jag en dålig period. Runt jul fanns det nästan inga roliga klasser att gå på och två veckor efteråt var jag förkyld + satt i karantän pga Mollys magsjuka. Men sedan dess har jag kommit igen.

Jag har varit på

Bodycombat: 12 ggr

CorePulse: 6 ggr

Zumba: 4 ggr

Aerobic: 4 ggr (går på så dåliga tider)

…samt några gånger med Cykling, Core, Flow och Piloxing (och en gång på Box men dit går jag inte igen!) Har även varit och klättrat två gånger.

Kan ju tydligt se vilken klass jag gillar bäst!

Molly har varit på Minisats ett tiotal gånger och hon har börjat tjata om att få gå dit. Toppenbetyg alltså! 🙂

Mitt mål med träningen är att må bra, ha kul och att pösmagen ska försvinna. Skulle vilja gå ner 2-4kg också. Eftersom det bara är 2,5 veckor sedan julledigheten och karantänen så har det inte hänt så mycket än (gick ner lite men sen gick jag upp igen vid jul). Men det kan ta tid sånt här så jag försöker ha tålamod. Använder främst måttband eftersom det är mycket tydligare än vågen som kan variera lite beroende på hur mycket muskler man har (jag vägde som mest när jag tränade BodyPump 2 ggr/v (styrketräning med vikter) för några år sedan!).

Konditionen har blivit så mycket bättre! Jag orkar allt mer på träningen. Svettas fortfarande floder och dricker mycket vatten, men det är ju som det ska vara. Flåsar inte lika mycket längre och det ringer inte i öronen som under de första aerobicspassen i november. 🙂

Men det bästa är att jag tycker att det är riktigt roligt! Det blir ett skönt avbrott i vardagen. Sedan känns det skönt efteråt när kroppen darrar av trötthet. Nä, jag tror det var helt rätt tid för mig att börja träna. Molly är tillräckligt stor, jag jobbar deltid och behöver den där extra energin för att orka med.

Annonser

Kommentarer inaktiverade.

%d bloggare gillar detta: