Min sport

Bilföretaget har konferens på vårt kontor nu i tre dagar. Jag har som sport att försöka komma åt överblivet ätbart som ställs i köket (vi har en bänk för ”ta om du vill ha”). Jag sitter ganska nära köket och har varit och ”hämtat vatten” ganska många gånger igår och idag.

Fick nyss tag i två skivor gott bröd. Igår morse fick jag en överbliven frukostfralla. Inga storvinster direkt, det mesta verkar gå åt till deltagarna. (och självklart tar jag ingenting innan alla deltagare är klara och har gått!)

Andra dagar kan man ha mer tur och hitta en överbliven kanelkrans eller högvinsten – morotskaka! Det stod två tårtor där i morse, men de är överblivna sedan i fredags och jag tycker inte om tårta så mycket.

I science fictionböcker skrivs det ibland om ”roffare” och ja, jag är nog lite sån. Men varför inte liksom? Så länge man inte tar allt så att ingen annan får så är det ju lugnt. De flesta har ju ingen aning om alla godbitar som man kan hitta i köket.

Det är en sport helt enkelt! 🙂

Kommentarer inaktiverade.

