Den ska dö den lilla djuret

Känner mig som en gammal tant med tanke på att jag aldrig laddat upp på tuben innan. Men nån gång ska vara den första.

Här kommer ett klipp som jag tycker är sanslöst roligt och lite sorgligt också. Ibland får hon till det. (ps. samma video som på facebook)

Molly tittar på naturprogram och funderar kring döden:

En vecka senare, det vill säga idag hade jag och Molly en rolig pratstund. Jag höll upp ett litet trädjur och frågade vad det var för något.

M: En flodhäst

S: Nä, det är en noshörning!

M: Va? Nä, det är en dinosaurie!

S: Nä, det är ingen dinosaurie. Det är en noshörning och såna finns på riktigt. I Afrika. De lever på samma plats som elefanter och geparder (som jag vet att hon tycker om).

(sen följer en diskussion om att Molly vill åka till Afrika när hon hör att det finns geparder där)

M: Men dem är sarliga! [farliga]

S: Ja, det är dem. Men de äter oftast inte människor. De bits mest.

M: De kan äta också. Såna där loppilopper.

S: Antiloper.

M: Ampilopper.

M: Haha! Det har jag sett på TV! De trodde det var mat! Men det var ju ampilopper!

S: Ja, men det är ju mat för dem. De äter ju sånt.

M: Hahaah! [tror mig inte riktigt]. De är busiga!

Kommentarer inaktiverade.

