Konsten att åka hemifrån med två barn (eller ”Jag vill äta mina knäckemackor!”)

Det är ett evigt pusslande för att försöka synka alla. Nu ska vi t ex gå på promenad och gå till bibban och mattaffären. Alla tre ska vara påklädda, ha varit på toa och ätit relativt nyligen. Sen ska jag hinna packa väskan.

Först packade jag väskan. Sen värmde jag en matlåda till Molly och samtidigt som hon käkade så bytte jag blöja på Stella och ammade henne. Sen var det dags för mig att äta och samtidigt var jag tvungen att avvärja två speldosekatastrofer som Molly grät över. Ehh…tre menar jag… *strax tillbaka*

Var var jag nu? Jo, trösta Molly. Stella vaknar. Stella somnar om. Hjälpa Molly att tvätta bort ketchup runt munnen (just idag kan hon inte). Borsta Mollys hår. Molly vill leka med mig. Jag kräver att få äta mina knäckemackor. 2 av 4 kvar. Hoppas Stella inte vaknar. Molly gråter. Ropar. Molly kommer inte.

Kvar att göra: borsta mitt hår, borsta Mollys och mina tänder, jag och Molly ska gå på toa. Kolla Stellas blöja. Antagligen amma Stella massor. Få Molly att bli glad igen. Klä på Stella. Se till att Molly klär på sig. Klä på mig själv. Hämta mobilen som ligger på laddning. Förhoppningsvis inte amma Stella igen (med overallen på).

Det är inte konstigt att det tar tredubbel tid att komma hemifrån mot tidigare.

Kommentarer inaktiverade.

