Korkad

Det är störande att vara så här korkad som jag är nu. Ni får ha överseende med stavfel och tankevurpor här i bloggen de kommande månaderna.

Fredrik får förklara om och om igen, jag hänger inte med i konversationer, förstår inte saker jag hajar i normala fall.

Blir det alltid så här av amning? Eller är det sömnbrist? Eller bebishormoner?

Jag är glad att jag inte börjat arbeta. Det hade nog inte gått så bra.

Det är irriterande att gå runt och känna sig så blåst. Jag tänker liksom inte efter längre. Är inte så försiktig som jag brukar vara. Jag har mest bebisar i huvudet.

Men det är väl bra på ett sätt. Känner mig inte så understimulerad som jag brukar bli av att gå hemma. Kan axla föräldrarollen fullt ut. Så det finns väl en poäng med detta också. Ett sånt där uråldrigt grottfolksbeteende kanske? 🙂 Stay witt teh kid.

One Response to Korkad

  1. Avanai skriver:

    Jag var också dimmig i huvudet när jag var föräldraledig på heltid, men det gick över när jag började jobba trots att jag fortfarande ammade, sov dåligt och tog hand om bebis. Tror jag var mest understimulerad av att gå hemma!

    Gilla

