Inte när Stella får bestämma

Det är ju tur att jag inte har så höga förväntningar. Vissa bebisföräldrar vill ju ut och fika, träffa folk, ha folk hemma kvällstid och få lite egentid ibland (pumpa ut och sticka hemifrån).

Men det vill inte Stella. Hon vill nästan bara amma liggandes i Mollys rum (vårt sovrum numera). Hon blir jättelätt störd och det är bara vid vissa tillfällen som hon kan äta på andra ställen. Så vi ammar till 90% i sovrummet. Jättekul på fredagskvällar eller när vi har folk hemma…

Sen blir hon stressad av TVn. Och hon blir stressad av småbarn. Och av andra människor.

Och numera även av Fredrik. Hon har knappt kunnat vara hos honom på hela veckan. Hon gör hungerstecken och gnäller högljutt. Hon blir nöjd när hon får komma till mig.

Och även om hon ville vara med honom så skulle hon ändå inte ta flaskan (vi har provat några gånger bara för att se), så det är ju tur att jag inte planerar att gå iväg SJÄLV nån gång innan sommaren eller så. För det går ju INTE!

Inte när bestämda Stella får välja.

Tur att jag inte har så höga krav. Jag är mest nöjd bara jag får sova någorlunda nära 8h per dygn och får mat i mig några gånger per dag. Jag är ändå ingen lattemorsa och det är väl mest onödiga jämförelser bebisar emellan som diskuteras på de där bebisträffarna? 😛

Ps. Största anledningen är dock att jag är rädd för RS. Nån timme eller tre klarar hon. Ibland i alla fall.

Kommentarer inaktiverade.

