Min mört

Alla ni som går och lägger er på kvällen och sen förväntar er sova då, ni kan skratta er lyckliga! Själv måste en ligga och vänta på att 7-kilosklumpen ska spralla* klart först. Och tutta av och på, av och på. Och spralla lite till. Och prata. Prutta. Rapa. Spralla, sparka, rapa, skrika, prata. Tutta på och av. Sen till slut blir det riktigt gnälligt med massa ”oooow, ooow”-ljud tills hon äntligen somnar. Och då får jag äntligen sova. Det kan ta några timmar.

Om jag skulle råka somna för tidigt så ser 7-kilosklumpen minsann till att jag vaknar igen genom upprepade sparkar mot mitt ben. Det är föresten vad hon gör när hon sprallar. Hon sparkas om och om igen, viftar med sina armar och andas jättehögt. Det är alltså hennes lekhumör.

Men jag är inte på lekhumör. Klockan är 23.36, jag har legat här en timme, jag vill soooova!

Så ikväll, njut när du kryper ner i din säng. Det är bara du som bestämmer när du ska få somna. (om du inte också har en liten mört bredvid dig i sängen).

2 kommentarer till Min mört

  1. Amanda skriver:

    Jag har en trött mört 🙂 Hon sprallade i 10 min.. Men jag har en magsjuk MAMMIG 3-åring bredvid mig på andra sidan så det blir att halvsova inatt 😦

    Gilla

  2. Lisa skriver:

    Jag har en ganska stor mört (2 år) som inte vill gå och lägga sig, trots att han går på förskola och borde vara trött. För det mesta går det bra, men ibland vill han vara uppe längre än vad jag vill och det är inte så kul. Hoppas 7-kilosklumpen lugnar sig och blir lättare att natta snart! Jag tycker det där går i perioder hela tiden, ibland somnar ungen på 5 minuter och ibland tar det timmar.

    Gilla

