Lata makor

För en stund sedan kom Fredrik och sa: ”Jag har gjort ett Sara-test. Jag tänkte se hur många dagar det tar innan du tycker att soppåsen är full och går ut med den? Jag tycker redan det har gått minst tre dagar för länge.”

Oj.

Igen för gammal ost.

Men ärligt talat tycker jag nog att det fick plats mer i soppåsen. Okej, den gick ju knappt att knyta, men ni skulle bara veta hur mycket man kan pressa ner i en påse. Annars kan man ju alltid lägga skräpet på diskbänken…

Till slut försvinner ju de där soppåsarna ut automatiskt, så det är inget att bry sig om. Det är bara att fortsätta pressa ner och vänta.

Och när jag väl tog soppåsen ville jag ha applåder och dunk i ryggen. ”Nu ska jag skriva på bloggen hur duktig jag är” sa jag.

Så kan det vara. Oftast är det ju tvärtom hemma. Men när det gäller soppåsen och avloppet så kör jag på lata makan-stilen. Det är rätt skönt.

(Ni tjejer som fortsätter curla era män, det är nog ungefär så här de tänker).

Kommentarer inaktiverade.

