Partid

2 november, 2012

Stella verkar äntligen ha bytt sovrutiner. Typ 3 av 4 kvällar somnar hon redan vid 20-21 och sen sover hon till 8-8.30. Underbart!

När Molly somnat vid 21-21.30 så är vi leeeeediga i uppemot en hel timme om vi har tur. Denna vecka har vi i lugn och ro fått titta på Face Off, äta kvällsmat och vi har t o m suttit bredvid varandra och hållit handen. Fantastiskt vad lite partid gör för relationen och livet.

Nu sover Stella oftast runt 2h mitt på dagen eller 40 min på för- resp eftermiddagen.

Tyvärr måste jag ju fortfarande påbörja läggningen vid 22 för att orka nattamma och gå upp vid 07. Men 30-60 minuter är fortfarande helt ljuvligt mot hur stressigt det var innan när Stella var vaken och gnällig.

Stella på tuben

2 november, 2012

Stella gillar verkligen halsband.


Nya brillor

2 november, 2012

Jo, jag fick äntligen brillorna igår. Det kom ett sms precis innan jag skulle gå hem. Phu! Världen ser lite krispigare ut nu. Däremot är det svårt att bedöma huvudvärken, för jag är förkyld och har ont av den också. Men snart så!

image

När vi ändå har Saraparad* så kan jag lika gärna visa bilden på min töntfula halloween-afterwork-outfit från igår.

image

Folk gick inte direkt ”all in”, så den tyckte jag var lagom. Det är alltså Stellas ganska stora mössa som Molly brukar leka björn i. Jag är alltså en isbjörn. Jag tror ingen fattade. Men det var sushi, ryslig musik, en del utklädda och ett nedsläkt och pyntat rum som väntade på afterworken. Kul! 🙂

* = jag gillar inte att varken ta eller visa foton på mig. Jag är sjukt nojig med alla miner och ansiktsuttryck som jag gör. Jag har gummiansikte och tycker sällan att jag ser normal ut på bild.


När en talar om trollen

2 november, 2012

Slut med lockpriser i Göteborg” i tidningen igår.

Nu är mäklarna i Göteborg överens om att börja använda accepterat pris. Förhoppningsvis försvinner lockpriserna nästan helt precis som i Stockholm som använt accepterat pris ett tag.

Egentligen förstår jag inte riktigt poängen med lockpriser för till skillnad från vanliga auktioner så har folk inte mer pengar än vad de har, de har sällan en ännu större gömma med några extra hundra tusen att lägga på ett bolån. Folk har sitt lånelöfte och att gå över det går ju oftast inte. Några procent ökar ju de flesta bostäder i Göteborg, men när det börjar handla om 20-25% eller uppemot 50% som i artikeln, då är det bara löjligt och orimligt. Lockpriser slutar bara i besvikelse och en känsla av att ha blivit lurad. (fyi: vi tittade ju på ett jättefint hus på två hundra under vår budget. Det ökade med en miljon i pris. 21%)

Här skriver Göteborgs-Posten ”Slut med lockpriser i Göteborg”, ”Lockpriser upprör många”. (artiklarna fungerar inte i skrivandets stund, men jag publicerar ändå i hopp om att de ska funka snart)


Dag 11: 10 manliga favoritskådisar

2 november, 2012

Jag är ingen sån där som brukar dreggla över snygga skådisar, så jag väljer de vars filmer brukar vara bra/roliga. 🙂

  1. Johnny Depp
  2. Jason Segel (How I met your mother-Marshall)
  3. Simon Pegg
  4. Ben Stiller
  5. Owen Wilson
  6. Will Ferrell
  7. David Cross
  8. Torkel Peterson
  9. Fares Fares
  10. Zach Galifianakis

PS. Det här ska inte ses som någon fullständig lista. Har klickat runt på IMDB bara, är inte så mycket för skådisar generellt ändå. Men när någon av dessa skådisar är med så brukar det bli plus i kanten för mig.


