Mikroskala-lego

28 november, 2012

Här kommer mitt andra mikroskalabygge. Klicka för att se större.

 

Mitt första mikroskalabygge.

Ägg- och ostkänslig?

28 november, 2012

Om jag äter flera ägg eller mycket ost så brukar jag bli lite lätt illamående. Värst är ostpaj (ägg+ost), då kan jag må illa resten av dagen. Någon som känner igen detta? Någon form av överkänslighet?

Jag har ju inte slutat äta det, men jag aktar mig för att äta mer än ”lite” (typ 1 ägg per dag). Vet inte om det är det feta eller vad det är som gör det? Jag äter ju inte mycket fet mat i övrigt eftersom jag äter vegetarisk mat och inte gillar fet mat särskilt mycket. Mjölkprodukter i övrigt går bra, men jag äter mest yoghurt, det blir inte mycket mjölk och annat.

Ps. Sen kan vi nog slå fast att fet LCHF-mat inte är något för mig. 😉 Både pga den vegetariska kosten och ovanstående. Det finns ju vegetariskt protein som inte är kolhydrater, men det blir ju svårt när baljväxterna och sojaprodukterna går bort och även bröd m.m. innehåller ju protein.


