Torsdag på jobbet

Italienska webbredaktören avslutar med ”I hope I was clear in English” i mailet i supportlådan.

Men iiihh… Jag var tvungen att klistra in i ett nytt mail, skriva om mailet rent grammatiskt för att ens förstå vad han menade. Då är det inte helt lätt.. Det är nog första gången jag har haft svårt att förstå vad någon skrivit till supportlådan.

Men ibland är jag inte bättre själv. Hittade inte mindre än fyra slarvfel i mitt svar när jag läste igenom det. Bland annat hade jag hänvisat till tree features…hm… Inte riktigt samma sak som three features.

Idag fick vi smaka mumsiga hembakta kakor. Vi skulle haft teammöte men det blev framflyttat en vecka. J som bakat till dagens möte skrev ett ”Fika i köket. Nu.”-mail så det var bara till att pallra sig dit. Supersmarriga jordnötskakor med chokladbitar. En och en halv unnade jag mig. Det får bli veckans godsak.

Jag har för övrigt kämpat hela dagen med att få till en viss layout i den mycket begränsade mallen i webbplatsens innehållshanteringssystem till Bilföretaget. Genom lite HMTL-meck har jag lyckats vänsterställa bilderna, men de ligger inte ändå inte bra. Åååh! Vill inte programmera för mycket av rädsla för att webbredaktörerna ska sabba det, men snart får jag nog ta i med hårdhandskarna…

bild

Det handlar om pixlar… Några pixlar hit och dit. Men det löser sig.

Jag hittade för övrigt sharonfrukter i fruktlådan i morse och jag har tagit inte mindre än tre… Jag skäms lite. Men jag har tagit dem utspritt över dagen så det har funnits många chanser för andra att norpa dem. Jag älskar sharonfrukt, men jag köper aldrig hem det. Vet inte varför riktigt. Jag har även ätit två clementiner och ett stort plommon. Det känns som att halvkilot frukt/grönt som en ska äta per dag-kvoten snart är uppnådd.

Min kontorsgranne har för övrigt äntligen ställt ut sitt gamla teglas till diskmaskinen. Det har stått här i kanske två veckor och i måndags eftermiddag flyttade jag fram det lite så att det inte stod halvvägs bakom skärmen och se där, idag var det borta. (jo, jag kunde ju ta det själv, men jag ville testa hur länge det fick stå kvar, det såg lite ut som gammalt sunkigt brunt vatten till slut). (han är trevlig i övrigt, så inget agg här, det var bara lite intressant…)

Tycker för övrigt att för få bloggar om jobbet. I princip ingen jag läser om gör det. Varför inte? En behöver ju inte skriva om personliga/företagsmässiga/kundmässiga saker som inte ska bloggas om, men lite mer allmänt är ju kul att läsa om. Borde kanske leta upp folk som specifikt bloggar om sin arbetsdag istället för att läsa alla dessa föräldrabloggar? Många av dem är ju dessutom föräldralediga och då blir det ju verkligen inget jobbloggande. Eller har folk så ointressanta jobb? Jag tycker att det mesta jobbmässigt kan vara kul att få rapporter om det är bra skrivet.

Jaja, jag får väl föregå med gott exempel då.

 

Kommentarer inaktiverade.

