Ska testa människovänliga hudprodukter

För en vecka sen bestämde jag mig för att testa människovänliga hudprodukter utan parabener, SLSer och andra ämnen som kroppen beroende och som tar bort hudens naturliga balans. Dagen efter blev det lite för jobbigt att välja men nu har jag låtit det bero ett tag och nu är jag på gång med en beställning på Bodystore som säljer billigt via nätet. Så här tänker jag:

  • Weledas Wind and Weather-kräm till barnens kinder, torra fläckar osv. Den ska vi ha hemma.
  • Urtekrams handkräm till mig att ha på jobbet/i väskan (tänkte även använda olivolja till händerna när jag är hemma eller kommer åt att ta i köket på jobbet (hehe)).
  • Olivolja som bodylotion
  • Eco Cosmetics (eller BiOliv) som läppbalsam (bäst pris)
  •  Urtekrams rosentvål hemma i badrummet (tyvärr kan jag ju inte ha en med mig på jobbet, haha..kanske skulle ha en i en plastpåse! (har ju redan tandborste och tandkräm på jobbet eftersom jag äter frukost på jobbet och vill borsta efteråt)
  • Tänkte prova olivolja eller rosentvålen när jag duschar eller t o m bara skrubba med en liten handduk som jag läste att någon provat.
  • Ska göra en deo av kokosolja, bikarbonat och potatismjöl/majsstärkelse enligt recept från Sagogrynet. Tydligen grymt bra resultat på den. Ska bli spännande att prova.
  • Sedan tidigare kör jag ju no poo i håret och kör med bikarbonat+äppelcidervinäger eller Neutral balsam
  • Jag kör ju också Badger solkräm med zinkoxid utan nanopartiklar, den är till hela familjen

Ja, jag får väl utvärdera senare. Har ju kört BiOlivs läppbalsam en vecka nu och jag behöver faktiskt smörja mindre ofta än med Lypsyl. Skönt. Den luktar gott också (honung).

Mer om människovänliga hudprodukter hos Sagogrynet.

One Response to Ska testa människovänliga hudprodukter

  1. Elin skriver:

    Kallpressad ekologisk kokosolja är superbra för hela kroppen. Använder det på min bebis jämt. Han luktar lite, lite kokos men verkligen inte så det stör. Kostar typ en hundring men är jättedrygt.

    Gilla

