Funktionalitet från stenåldern

Det går inte att ladda upp och publicera mer än en bild i taget på filservern som min kund vill att vi använder till alla Bilföretagets bilder.

Det finns 10 bilmodeller som alla ska ha 15 interiör- och exteriörbilder vardera. Dessa ska alla finnas i tre format, thumbnail, vanligt och wallpaper. Detta ger alltså 15+15 x 3 x 10 = 900 bilder.

Varje bild kräver fyra klick för att laddas upp. 900×4 = 3600 klick.

Varje bild kräver 7 klick för att sättas i först pending och sen published. 900×7 = 6300 klick.

6300 + 3600 klick = 9900 klick. Alltså nästan tio tusen klick.

Det är inte konstigt att jag får lite ont i handen och inte orkar mer än max nån timme i taget. Får syssla med lite andra saker emellan.

Och detta var alltså bara galleribilderna. Sedan har vi även ett gäng andra bilder.

Och nämnde jag att detta var dummy-bilderna som behövs för att webbredaktörerna ska kunna se hur bilderna ska ligga medan de editerar sina sidor?

De riktiga bilderna ska ju också laddas upp och publiceras sedan när de kommer.

Då blir det 9900 klick till.

Jag ställde nyss hastigheten på musen så att jag inte behöver röra armen lika mycket. Men detta påminner ärligt talat om Taylorismens fabriker där alla ska göra samma moment om och om igen. Tur att jag gör andra saker också. 😉

Men det hade ju varit uppskattat med åtminstone multiple upload-funktion. Har tjatat på supporten ett antal gånger nu. Blä.

Kommentarer inaktiverade.

