Huset är våååårt!

Vi ska köpa hus, vi ska köpa huuuus!!

Jag hade en sån himla stark känsla av detta från början. Det var vårt hus helt enkelt. Sen har hela kroppen fortsatt skrika på mig så att jag inte kunnat sova på nätterna och jag har haft så ont i magen och varit nästan konstant nervös i fem dagar!

Men för en stund sedan när jag satt och skrev protokoll på ett stormöte med hela kontoret (vår Norden-VD pratade om företagets framtid) så ringde Fredrik inte bara en utan två gånger och det var tecknet för att det var viktigt. Och då kom svaret! De hade lagt sig! JAAAAAAAAAAA!!!

Drog iväg ett ”vi vann!!!!!! :-D” sms till familjen och sen skrev jag ju här på bloggen också. Vet ju att flera av er varit väldig engagerade och jag är så glad över alla kommentarer med tumhållning och pepp. TACK!

Vi ska skriva kontrakt nu vid 15 och jag har pratat med mäklarsyrran hela morgonen angående besiktning. Vi scannade och skickade besiktningsprotokollet till henne och hennes chef tyckte att vi skulle köpa en oberoende besiktning eftersom huset är så gammalt. Så nu är sista nervösa grejen att det ska dyka upp något som kostar flera hundra tusen utöver det med källaren. Men det hoppas ju ingen på och nu är det helt vårt beslut till skillnad från innan när det var den andra spekulanten som satte små käppar i hjulet för oss.

Vilken tur att vi inte gav upp igår! Det kändes bara så himla fel i hela kroppen att lägga ner. Jag är glad att jag lyssnade på peppet från min pappa samt att F vågade satsa samt att hans mamma också peppade oss efter att först ha sagt nej. Det är ett unikt hus även där i radhusslingan eftersom det är utbyggt i kök och hall samt att det är ett gavelradhus, vilket är mer eftertraktat. Och det kommer inte upp nya radhus till salu i just det området på Hemnet hela tiden så det var värt att lägga vårt maxbud. Även mäklaren var tydligen förvånad men pratade om att läget gör så mycket. Och jag tycker att det helt klart är värt det! Hamnade faktiskt precis på mitt maxbud om vi räknar in ca 100 000kr till renovering av källaren.

Kan bara titta på den där lilla smileyn som springer där uppe. Det är precis så det känns.

Och Molly kommer att bli så himla glad. Vi gick ju förbi huset vid två tillfällen innan visningen och hon sa direkt att där ville hon bo. Så har hon inte sagt på tidigare visningar. Hon har också varit väldigt engagerad och stöttande i mina humörsvängningar denna vecka. Igår gjorde vi high five och tummade på att vi skulle vinna det här huset. Hon är nog mest sugen på ett eget rum som Stella inte får vara i och förstöra i samt gungan i trädgården. ÅH! 

Det var meningen där här. Det kändes så starkt och nu vågar jag lita på min känsla. Men det var marigt in i det sista. Fy fasiken för sånt här. Hoppas att det dröjer 10-20-30 år eller mer tills nästa budgivning.

PS. Jag har inte sovit mer än några få timmar per natt sedan i lördags och min mage har gett upp totalt med magsmärtor, gaser, ständig nervositet och halsbränna. Har nog gått ner 1-2 kg för min mage ser helt platt ut. Jag har ingen aptit och klarar inte av att äta för jag har varit så nervös. Men nu är jag bara pirrglad!

7 Responses to Huset är våååårt!

  1. Kronärtskocka skriver:

    Grattis! Hoppas de sista stegen går bra! Jippie

    Gilla

  2. ladyweaver skriver:

    Stort stort grattis! Är så avundsjuk att jag kan spricka!

    Gilla

  3. Marie skriver:

    Grattis! Vad roligt!

    Gilla

  4. Helena Ferry skriver:

    Grattis, vad glad jag blir!

    Gilla

  5. Matilda Flodin skriver:

    Grattis! Vad härligt att flytta till hus!

    Gilla

  6. majken skriver:

    JIPPIE!! Va kul för er och grattis 😀 Hoppas allt ser fint ut på besiktningen!

    Gilla

