Resa bort

I morgon reser jag, Fredrik och Molly iväg… och Stella får vara hemma.

Fyra nätter ska hon vara utan oss och det känns så konstigt.

Barnen har bara varit utan oss en natt i taget tidigare.

Jag vet att många åker iväg utan sina ettåringar eller lämnar bort tvååringen till morföräldrarna över en helg eller en vecka på sommaren.

Men mina barn är inte vana.

Och inte jag heller…snöfs…

Men hon ska vara med en av de hon känner bäst och träffar mest, sin farmor, i tre dagar och sista natten blir det mitt syskon som passar (som också är van). Stella har sett fram emot det i flera veckor.

Så det blir nog bra. Hoppas jag.

Det kände helt bakvänt förra gången jag (och Molly) åkte, men då var hon åtminstone med sin pappa. Nu ska hon vara själv med sin farmor och släkting. Och de kommer att ha jättekul. Och vi med.

Och annars så är vi bara 50 min bort, så då är det bara till att köra hem igen. Det ordnar sig.

Ska krama extra mycket på henne i natt.

Vi ses på söndag min lilla skorpa!
– Jag är ingen skorpa! (kränkt)
– Förlåt, min lilla Stella menar jag.

Kommentarer inaktiverade.

