Bärplockandet

Jag älskar den här tiden på året. Sedan cirka ett år tillbaka kan vi gå rakt ut i trädgården och plockar åt oss av smultron och jordgubbar. Snart är vinbären och krusbären mogna och sedan väntar blåbären, både de amerikanska i min trädgård och de svenska i skogen. I höst mognar plommonen, äpplena (och päronen, men dem gillar jag inte) och rabarber har vi hela sommarsäsongen.

Saknar nu bara körsbär, hallon, björnbär och vindruvor, men vi får se om det blir plats till både det och ett växthus (till vindruvorna).

Ända sedan jag var liten har jag varit galen i att plocka bär och frukt. Det var lite jobbigt åren 2002-2012 när jag var tvungen att ”palla” på allmänna platser och i bekantas trädgårdar, men nu börjar det ordna upp sig igen med egen trädgård. 🙂

vita smultron

De vita smakar lite som ananas

Kommentarer inaktiverade.

