Så SPÄNNANDE

image

Om 38 dagar +/- två-tre veckor blir jag moster. Jag tänkte att jag skulle starta mitt mosterskap med att ringa varje dag och förhöra mig om eventuella värkar. Sen när det väl är dags för dem att dra till sjukhuset så åker jag dit med saft, toblerone och ”takos” (tacos, som Björn Gustavsson och Sissela Benn tyckte var lämplig förlossningsmat i en sketch nån gång) och väntar utanför rummet.

Eller så kanske jag ska vara med där inne och torka svetten från min svåger Ms panna, eftersom han kommer att ha fullt upp med min syster. Och jag har ju aldrig (och kommer nog aldrig) fått vara med om en vaginal förlossning, så jag får ju passa på helt enkelt…

Så det tänkte jag göra.

Sen tänkte jag komma och bo hos dem de första veckorna. Hålla mitt syskonbarn fram tills blöjan ska bytas. Då räcker jag över bebisen till svågern.

Typ såna saker.

Nä. Men jag hoppas att de messar samma dag de åker in så att jag inte behöver sitta och uppdatera Instagram. Nån liten fördel ska jag väl ändå ha som syster till föderskan? (Vår släkt visste ju om datumet på förhand pga planerat snitt). Och våga inte komma ut när jag är i Norrbotten. Hör du det?

Kommentarer inaktiverade.

