Hemma i stan

Nu är vi hemma i stan igen sedan ett dygn och det är så skönt att ha wifi och trädgården i närheten igen. ^^

Vi har plockat absurt mycket jordgubbar i jämförelse med förra årets 4-5 st. Vi har plantor på tre olika ställen och de i krukor är mindre men helt fria från snigelbett. De andra har klarat sig i varierande grad. Igår satte vi i oss en jättetallrik och det blir nog nästan lika många idag.

image

Vi har även mogna vinbär på tre buskar och krusbär. Vi provar att göra godisremmar av dem idag. Återkommer om det blir lyckat.

Tyvärr så är nästan inga grannbarn hemma (vi tog knacka på-rundan i förmiddags), men barnen har underhållt sig med bärplock, krusbärsremstillverkning, koja och den lösa katten (på kudden).

image

Jag har börjat komma i kapp i trädgården med ogräsplock, uppbindning av luktärter, näringsvattning och snart även plantering i alla de nya krukorna/zinkhinkarna jag köpte på loppis i Småland.

image

(Trägrejerna är till lajv)

Vi köpte även 19 barnböcker, så nu har vi lite mer variation hemma (8 st är dock kapitelböcker/lätt att läsa/manga till Molly).

För de kommande dagarna hoppas jag på trädgårdshäng, bärplock, spelkvällar och umgänge. Om en vecka flyger vi cirka 100 mil norrut.

Ps. Stort tack till T, S och Fredrik för all hjälp med matlagning, barnpassning och disk under veckan i sommarstugan. Det var väldigt vilosamt. Tänk om en alltid kunde ha det så bra! Men skönt med en vecka då jag kunde få lyssna på kroppen fullt ut. Hoppas att jag är på bättringsvägen snart.

Kommentarer inaktiverade.

