Hittekatten

image

Vi har en lös kattunge här på gatan som är mycket social. Den har varken chip, tatuering eller halsband och verkar vara ute hela dagarna.

Såg ett inlägg i lokala facebookgruppen att den hängde längre nerför backen för några dagar sedan.

Jag undrar om den är utesläppt för att någon rest iväg (MORR!!), om den är bortsprungen eller om någon helt enkelt slängt ut den? (Dubbelmorr!)

Jag har försökt att inte ta ansvar för denna katt, men det är ju svårt när den är söt och leker med mina barn hela dagarna. Har kollat igenom alla kattefterlysningssajter jag hittat, men inget.

Det verkar vara en kattunge av modell norsk skogskatt/blandning. Jag hade en renrasig norskis när jag var yngre. De är så fina!

image

Vi pratade med några olika grannar igår, men ingen verkar veta var den kommer ifrån. Barnen har ställt ut en vattenskål utanför vår tomt.

Om den är kvar om några dagar kanske en ska kolla upp lite noggrannare vad man gör med bortsprungna/lösa djur? (Det där med att inte ta ansvar…ehum…Går bra det här… (del av min terapi)).

Kommentarer inaktiverade.

