Ouppfostrad ättelägg

Nu är det så här att mitt lilla syskonbarn redan satt sig på tvären.

På fredag måste dess kära moder och fader besöka läkare på Borås lasarett för att medelst armstyrka försöka vända barnet åt rätt håll i magen.

Om hen visar sig motsträvig så är sätesbjudning ej att rekommendera, varför systern får planera för sectio.

Jag håller alltså tummar och tår för att ungen vänder sig. Annars står jag till förfogande för alla sorters frågor angående planerat snitt. Syrran ville ju helst föda vaginalt, men snitt är inte fy skam det heller (egen erfarenhet gånger två som ni vet).

Oavsett vilket så hoppas jag att det blir bra för dem och att vändningsförsöket inte blir för smärtsamt. (Samt att ungen inte blir så medtagen att de måste snitta ut hen direkt.) (Ja, jag har läst på…huuu!).

Ps. Beräknad födelse i mitten av augusti.

Kommentarer inaktiverade.

