Lantlig vila

Idag har pappa och hans sambo tagit med sig barnen till ett lekland i Luleå. Jag och Fredrik är ensamma hemma och går runt och pysslar med våra egna saker. Så skönt efter ganska många semesterveckor tillsammans. (Jag är ju van vid att vara ensam hemma, men F är nästan aldrig det).

Jag har lyssnat på Sommar i P1, promenerat, fotat fina landsbyggdsmiljöer och vilat.

image

Det är lite som att åka på retreat att vara här bortsett från att barnen blir rätt understimulerade om de inte får ständig underhållning. De vill bara leka med ipaden så fort de är sysslolösa.

Är det bara mina barn eller är dagens skärmgeneration (även vuxna?) helt kass på att vara kreativ och hitta på saker att göra?

Vad hände med kottdjuren?
Vara ute och leka med vad en hittar?
Klippa och klistra? (I alla fall ibland.)

Men bortsett från det så är det tyst, lugnt och skönt här. Inga andra människor, inga bilar, inga störande ljud och bara fågelkvitter, vindsus och vattenkluck.

Eftersom vi är fyra, hjälps vi åt med allt också. Skönt.

Önskar bara att jag hade lite mer energi.
image

Kommentarer inaktiverade.

