Paddling över sjön

Igår paddlade vi över sjön med varsitt barn i knät. Det var tungt.

Idag paddlade jag och Fredrik över till andra sidan och sedan in i en kanal och tillbaka igen. Det tog ungefär 1h 40 min. Men trots att vi slapp cirka 50 kilos vikt i kajaken så var det kraftiga vindar och vågor, så jag blev rejält trött.

Vi körde lite tabataintervaller på slutet för att hålla jämn fart. Tio paddeltag vardera och sen byte.

När vi äntligen kom i land kom Molly springande och ville paddla. Jag stretchade och stupade i säng medan Fredrik gav sig ut igen! %-)

image

image

Ps. Jag är otroligt otränad efter drygt 1,5 års utmattning och har alltid haft dålig armstyrka utom de få perioder jag styrketränat.

Ps2. Så himla skönt sätt att ta sig fram eftersom jag inte blir utmattad och trött i benen. Dock inte lika skönt för armarna… 😉 Men den tröttheten påverkar inte hela kroppen så som gående/löpning gör, så det är bra.

Kommentarer inaktiverade.

