Planerar för den kommande tiden

I morgon är det augusti och jag börjar så sakteliga erkänna att vi är på andra halvan av året och att hösten är på gång (men vi ska ha åtminstone en sommarmånad med sol och ljus till innan hösten).

Vad händer nu då? Jo, det är cirka tio dagar kvar på semestern och sen drar fritids/skola, förskola och jobb igång för de andra tre. Jag lär vara fortsatt sjukskriven. Om kroppen piggnar till kanske jag kan börja arbetsträna i höst, men jag tänker inte börja hoppas för jag blir så lätt besviken. Vi tar det när det kommer.

I mitten av augusti ska mitt syskonbarn födas och jag längtar ihjäl mig. Samma dag som det planerade snittet åker familjen på kickoff med förskolekooperativet på ett vandrarhem. Tredje året i rad nu, det ska bli kul. Det blir sista resan för i år (Kanarieöarna, lajv 1, lajv 2, Småland, Norrbotten, Varberg).

Sen blir det gerbiler så fort vi fått tag i akvarium och två djur. Ska bli kul med en ny hobby. Vi ska bygga en rasthage och lära dem tricks.

I september ska få vårt badrum renoverat. Vi stuvar om i tre rum i källaren. Ska bli skönt att få det gjort. Jag säger bara en sak: STÅDUSCH!

Oktober är den stora kalasmånaden. I år ska båda barnen ha barnkalas, funderar på om vi ska köra dem efter varandra på samma dag om vi lånar förskolans lokal? Sen blir det ju även två födelsedagsfiranden och ett släktkalas. Ja, och så fyller ju merparten av barnens kompisar år i oktober, så det blir en redig kalasmånad helt enkelt. Bokar nog inget annat den månaden.

I november pustar vi ut. I december firar vi jul. Ja, typ så.

Aktiviteter denna höst blir styrelsemöten med förskolan en gång i månaden och att Molly fortsätter på Kulturskolans dans och kör. Stella har två år kvar på förskolan och innan dess blir det inga nya schemalagda hobbies (utanför skolan) för någon i familjen.

I augusti-september ska jag skörda frukt och grönsaker och i oktober är det slut på trädgårdsåret för min del. Vill ägna vinterhalvåret åt Warhammer och tavelmåleri.

Det blir nog bra det här.

Ps. Fredrik och Molly vill åka till London också, M fick ju det i present förra året. Men eftersom jag inte blivit piggare så får vi lösa det med lite barnvakter helt enkelt. Kanske i september?

Kommentarer inaktiverade.

