Lite vardag vore nog skönt

Tro det eller ej. Dagen då jag började längta tillbaka till vardagen kom. Innan semestern var slut.

Men jag längtar tills jag får sova ut på morgnarna (ungarna väcker mig hela tiden här i Norrbotten när vi sover i rummet bredvid tv:n).

Jag längtar tills vi slipper alla dessa frestelser och inte snaskar mest varje dag (inte så bra för kroppen och tänderna).

Jag längtar tills det att jag inte träffar barnen och F hela dagarna utan får tid till att längta efter dem. Till att vi har olika upplevelser att prata om igen.

Jag längtar tills alla vänner (och vi) är hemma på samma plats igen så att vi kan ses. Vissa har jag inte sett sen i juni.

Barnen längtar också efter sina kompisar. Även jag längtar tills de får leka igen, det är inte lätt att underhålla och stimulera två sociala barn här på landsbygden.

Men tja. Snart kommer jag att ångra mig igen och börja räkna ner till semestern 2016… 😉

Men jag kan i alla fall konstatera att semestern 2015 inte varit för kort. Efter fem veckor tillsammans har vi nu 4,5 dagar kvar och det känns som att det räcker.

In i höstens rutiner igen på måndag.

Ps. Extra lång semester för F i år eftersom vi tar ut de sista tio föräldradagarna med Molly innan hon fyller åtta år. Själv har jag egentligen ingen semester eftersom jag är sjukskriven och ganska begränsad i vad jag orkar med. Har pendlat mellan att bli utsliten/jätteutmattad eller lämnad ensam hemma denna sommar. 😦

Kommentarer inaktiverade.

