Gamla mjölkkannor

Detta inlägg kommer att handla om gamla mjölkkannor. Bara gamla mjölkkannor.

image

På Hängnans friluftsmuseum (Luleå) med miljöer från 1920-talet fanns massor med mjölkkannor som jag inte fick ta med hem.

image

Massa mjölkkannor.

image

Fick inte ta med dessa hem heller…

image

På en loppis i Boden hittade jag stora mjölkkannor som Norwegian inte låter mig ta hem (på ett prisvärt sätt).

image

Denna var lite mindre men hade ett fult rött band. (Tar dock med den övre gröna militärlådan hem.)

Hittade även en liten mjölkkanna i samma stil som den hemma men den kostade drygt hundra kronor mer än vår, så den blev det inte.

image

I Jönköping hittade jag två mjölkkannor i något modernare stuk. De står nu under plommonträdet.

På ett lajvområde såg jag i våras en mjölkkanna som var omkring en meter hög. Den fick jag inte ta med mig hem heller…

Jag vill ha en stor mjölkkanna.

Slut.

Kommentarer inaktiverade.

