Sommarlistan 2015

Sista semesterdagen är snart till ända och därmed kommer enligt tradition sommarlistan. Har det varit en ”riktig” sommar i år?

grilla – OK
bada (inte jag, men barnen)
ligga på stranden – OK
plocka bär – OK
baka blåbärspaj – OK
baka rabarberpaj – OK
ljumna kvällspromenader – OK
äta jordgubbar – OK
cykla (cykeln är trasig)
picknick – OK
besöka en fästning
åka till en annan stad – OK
campa – OK (räknar lajv)
gå på museum – OK
åka till en annan stad och shoppa – OK (second hand)
äta glass – OK
åka till nöjesfält – OK
träffa släkten – OK
ha spontana träffar med vänner – OK
äta melon – OK
läsa massa böcker – OK
ligga ute och läsa böcker – OK
lösa – korsord
åka ut till skärgården
åka båt – OK

Okej, missade detta med fästning, skärgården och korsord, men äh. Och sommaren är inte slut än.

I morgon återgår vi till vardagen med hämta-lämna och gympapåsar. Jag önskar att jag fick gå tillbaka till mitt jobb, men tyvärr är jag hänvisad till sängen och stillsamma saker ett tag till.
Men jag får se det från den ljusa sidan. Jag kan ligga och lukta på luktärterna vid hängmattan ett tag till. För just nu har vi härlig sommarvärme med sol och runt 20 grader här.

image

image

image

Min nöjdaste plantering. Ljuvliga färger och dofter.

Kommentarer inaktiverade.

