Bloggfrågor

(Från Transfrans)
Hur länge har du bloggat?
Sedan mars 2008, då var Molly fem månader, nu fyller hon snart åtta år. Det blir alltså snart 7,5 år (mattesnille).

På vilka sajter?
En kortis på bloggspot, sedan flyttade jag allt till wordpress. Även barnboksbloggen använder wordpress (slutade dock där i våras). Orkar inte ha ett eget domännamn. (Har haft sånt förr)

Vad är det bästa med att blogga?
Att få skriva av sig alla tankar, att kunna gå tillbaka och se hur det var under olika perioder, att få dela med sig av tankar och kunskap. Hålla släkten och halva vänskapskretsen uppdaterad om mitt liv.

Och det sämsta?
Rädslan för elaka kommentarer (får sällan pga lämnar tusen disclaimers och vågar inte skriva ut så mycket åsikter). Rädslan för nättroll, kvinnohat och att bli en offentlig person/viral pga något snedsteg eller liknande. Försöker hålla bloggen lagom liten. Även jobbigt att jag inte kan dela med mig av allt som jag egentligen skulle vilja pga privat samt ej vill hänga ut mina barn. Brukar tänka att min chef/granne/svärmor/man ska kunna läsa utan att jag skäms.

Har du lärt känna någon genom bloggandet?
Nej. Men säkert 2-3 personer har sagt att de läst min blogg när de träffat mig. Men vi har träffats av andra anledningar (Sjalbarnsträffar host host).

Vilket blogginlägg har du fått mest kommentarer på?
Kris i skolan och Det där med att boka en resa, åtta st vardera. Troligen är flera svar mina. Skriver inte om så jätteupphetsande grejer + har ett lite knöligt system för kommentarer för att slippa en massa jobbigheter.

Hur många läsare har du i månaden?
I snitt 2500 st.

Vilken tid på dygnet bloggar du helst?
Måndagar. Då tar jag igen alla helgens tankar. Åh, förlåt, dygnet? Ingen särskild.

Vilket är det bästa bud du fått?
Jag hemlighåller mitt efternamn och adressen och jag vill inte ha några bud. De bloggare som lägger upp för mycket sånt slutar jag läsa om. Så tråkigt.

Och det konstigaste?

Hur ser du ut när du bloggar?
Som vanligt. Håller i mobilen (75%) eller sitter vid min stationära dator i källaren.

Hur många inlägg skriver du i veckan?
Mellan fem och tjugo kanske?

Hur mycket tid lägger du ner på din blogg?
Några minuter per gång. Jag har ingen aning för tiden bara swishar förbi när jag bloggar. Jag går in i flow och tappar tidsuppfattningen. Men kanske några timmar i veckan?

Kan du leva på din blogg?
Jag betalar några hundra per år för att få mer lagringsutrymme och möjlighet att ändra designen (css) så jag går back. Vill inte ha annonser (annat än de wordpress slänger in för att jag inte betalar för att ta bort dem). Vill inte bli upplockad på någon portal. Vill inte bli känd och styrd (i antal inlägg per dag t ex). Vill ej se det som ett jobb, det ska bara vara kul att skriva.

Hur länge kommer du blogga?
Tills jag hittar en annan form för dagligt skrivande. Tidigare skrev jag på Lunarstorm samt i anteckningsböcker/dagböcker som jag nu har på vinden. Jag har skrivit sedan jag lärde mig skriva. Det är ett kall för mig.

Kommentarer inaktiverade.

