Jag vet ju vad jag ska göra…

Ja men vad kul att allt ska hända samtidigt nu igen. Igen.

Diskmaskinen har börjat läcka/droppa så vi har beställt en ny som kommer om någon vecka (bra pris). Tills dess får vi passa på diskmaskinen och bara köra den när vi är hemma.

Om några veckor drar badrumsrenoveringen igång, så nu har vi två-tre veckor på oss att riva badrummet (tak, kakel + bila upp golvet). Vi ska även hiva badkaret och från och med det har vi ej tillgång till dusch på några veckor (duscha på förskolan/hos kompisar/släktingar, tvätta håret i diskhon?).

Denna vecka ska vi utrymma ena förrådet och fylla upp det andra förrådet så att det kan bli ny tvättstuga. Vi ska även dammsäkra hela källarvåningen där vi har datorerna, alla brädspel, alla hobbygrejer och vår nördprylssamling. Funderar på att packa ner i lådor och hänga lakan för möblerna. Vi ska även täcka golvet så att de kan gå in med skor och ställa verktyg där osv.

Det kommer att bli bökigt och trångt.

Jo, nämnde jag att vi inte valt kakel och badrumsinredning än? Vi var på väg för tio dagar sedan men då hade kakelaffärerna semesterstängt (!). Vi behöver skaffa barnvakt till detta för att ta med barnen på det är ett vansinnesuppdrag.

Så nu får vi försöka trycka in alla dessa extra arbetsuppgifter i vårt redan pressade schema med två barn och en stressjuk och utmattad moder (jag).

Det är ju inte så att våra vardagar flyter på bra i vanliga fall heller liksom…

Ja, men sen har vi ju då även jourstäd på förskolan idag så F ska städa i 2-3 timmar efter jobbet.

Och på onsdag ska jag först på terapiföreläsning och sedan styrelsemöte på förskolan. Det brukar ta tre-fyra timmar. Kommer att vara helt död efter det (men det är roliga möten så jag vill inte missa dem). Jag ska även skriva protokoll och nyhetsbrev till föräldrarna. Men funderar allvarligt på att skjuta på det tills nästa vecka.

Sen har vi en bebis som vi vill träffa också. Längtar ju jättemycket till det. Så vi kommer att åka dit så fort vi får även om vi har mycket.

Ja, skriva ihop ett kontrakt med hantverkarna ska vi också göra.

Men yngsta syskonet kommer och hjälper oss en eftermiddag/kväll denna vecka (TACK!). Vi ska även försöka få hjälp de kommande helgerna. Jag håller tummarna för att barnen kan leka med kompisar och grannbarn på seneftermiddagarna så att de inte blir så understimulerade och sura när jag och F har annat att göra.

Är det rätt läge att göra renoveringen nu? Nej, tycker jag, men Fredrik står inte ut mer och nu har vi fått tag i en hantverkare. Det är väl bra att få det gjort innan ROT-avdraget sänks efter nyår.

Kommande veckors mantra: det ska bli skönt med stådusch… det ska bli skönt med stådusch… det ska bli skönt med stådusch…

Kommentarer inaktiverade.

