Kaosnivå onsdag

Somnade omkring 23.15, vaknade 05 och kunde inte somna om på minst 1,5 timmar (stress). Gick upp 07.

Borstade det rufsigaste barnets hår och gjorde en fläta för att hålla håret i schack. Glömde borsta den andra ungens hår och mitt eget. Jämnade till luggen med fingrarna utanför förskolan.

Stilpoäng: lyckades borsta tänderna lite snabbt på bägge barnen.

Stilpoäng 2: fyllde i och ordnade underskrifter på lappar till skolan.

Dagens miss: Glömde lägga papprena i skolväskan.

Orkade/hann inte gå till förskolan utan åkte en hållplats både dit och hem (barnet var för långsam ut och dörren slog henne på handen). Fick låna Fs busskort.

Glömde väskan hemma.

Resultat: Ena barnet cirka tre minuter till godo, andra barnet cirka tre minuter för sent.

Antal gnäll: 3 st
Antal bråk: 0 st
Antal stressade ordrar: 4 st eller typ 20 st?

Ps. Nu ska vi se om jag fixar att lämna två dagar i veckan. Dagens kaos skyller jag på skolpapprena och allmän stress denna vecka. Får hoppas på bättring till på fredag. Barnen skötte sig bra idag. (Nästan hela vårterminen lämnade F varje dag (hjälte!) pga min utmattningssjukdom men jag provade att lämna en gång i veckan några gånger på slutet. (Jag hämtar tre ggr i veckan.))

Ps2. Nu ska jag sova andra halvan av denna nattsömn…

Kommentarer inaktiverade.

