Kolla in

image

Jag ska mest troligt köpa den här lilla gullisen. Flitter Flower heter hon.

Äh, det är ju bara en liten råtta* tänker ni.

Men nä, för det är nästan lite som ett adoptionsbesked i miniatyr (försöker inte jämföra barn med gerbiler, men det där med att en kan bli så glad och förväntansfull över en bild och ett faktablad med info som ”född 26 maj, färg: agouti, mamma: Yuni, pappa: Snusmumriken, avel: nej” på en hemsida påminner väl om det lite antar jag. Samma sak när jag fick höra om nyfödda mitt syskonbarn (”ååh, 49 cm och lite hår! Syrrans näsa!”)

Nu väntar jag bara på en bild på Honey Dance som är 6 veckor gammal. Yay! (Kan knappt sova på nätterna och kollar mailen hela tiden).

Leverans blir 12 september för då ska uppfödarens kompis åka till Skara och hälsa på. Hon tar med sig gerbilerna tillbaka hem till Partille och så hämtar jag dem där (grannkommunen som ligger några kilometer bort).

Nu har jag två veckor på mig att fixa allt till buren. Kul!

Ps. De ska nog heta Hedda och Alva eller Vera. Eller typ Gurkan, Bananen, Äpplet eller vad nu Molly pratade om. ”Nån frukt i alla fall”. Jag tänker att de kanske…eeh… får två namn…

* = råtta, mus, hamster, gerbil, marsvin, sak samma tänker kanske ni. För dessa blandas ju ihop hela tiden. Men så här. Möss har stora öron och svans. Råttor är stora. Gerbiler har små öron och pälssvans, hamstrar har en svansstump och marsvin har ingen svans och är typ fyra gånger så stora. Typ så.

Kommentarer inaktiverade.

