Virka med gummiband (loom)

image

Senaste besattheten hade jag kanske inte kunnat förespå. Tweenies har hållit på med det ett tag och Molly fick ett paket som hon inte riktigt kom igång med från en på barnkalaset förra året.

Men så kom det fram igen och hux flux satt hela familjen och virkade med gummiband. Hypnotiserande avslappnande.

Molly började ta med grejerna till fritids och jag kände att jag saknade det på dagarna. Så igår köpte jag och Molly en ny låda att ha tillsammans.

image

Det går att virka både med den här breda plattan, en mindre grej som gör tjocka band (”monstertail”) och direkt på fingrarna.

image

image

Inget jag skulle ta på mig, men jag har ju två glada barn som gärna vill ha.

Ps. I onsdags när jag kom till skolan hade Molly, Julia och Ebba ”syjunta” i ett grupprum. De satt och ”loomade” och snackade precis som små tanter. Mysigt!

Ps2. Finns olika märken, t ex Rainbow loom och Funloom. Igår köpte vi självlysande gummiband. ^^

Kommentarer inaktiverade.

