Jag – en livsstilsbloggare?

Ibland när jag råkar kika in på de där livsstilsbloggarna/Instagram så tänker jag att så kanske jag också skulle börja göra?

Bara visa det fina här i livet. Lägga ut egenplockade buketter, berätta om senaste minglet (hämtningen på förskolan) och visa vackra bilder från mitt hem.

Okej. Buketter klarar jag. Mina fina dahlior ‘Pompom liliput’

image

Sen går det utför. Jag har nog aldrig initierat en groupiebild eftersom jag nästan aldrig lägger ut andra människor på min blogg. Skulle inte fixa det.

Och mitt hem är väl inte mycket att visa… Dagens vardagsrum med vadd som Stella rivit sönder, gårdagens dricksglas med 6 sugrör och ponnyslottet elegant överst på hyllan. (Detta räknar jag som relativt undanplockat. Det ligger inte leksaker över hela golvet och soffkuddarna är på plats i soffan.)

image

Och sen kommer jag ihåg att jag hatar att vara med på bild (inkl selfies) och att min humor är alldeles för svart blekgrå och då faller det direkt.

Det blir liksom inte vackrare än så här. Ett stilleben med mina gummistövlar, en hink som ska ut, ett diadem och en smutsig trasa som missat tvättkorgen med sju meter.

image

Jag får lägga mig i kategorin ärliga bloggare istället. Kanske inte lika privat som vissa, men ändå med en himla spännvidd över ämnena. (Som jag fått flera komplimanger för.)

Kommentarer inaktiverade.

