På dagens agenda

Trimmel tramm trimmel tramm, här kikar Gabriel Gräslök fram*…

Har fått nya tidsramar till renoveringsprojektet och är inte längre stressad. Dock måste vi fortfarande åka till badrumsbutiken igen på lördag.

image

image

image

Idag ska Stellas kompis följa med efter förskolan. Men att valla tre barn istället för två är egentligen ingen enorm skillnad eftersom barnen brukar uppföra sig bättre med en kompis. Dock kan jag ju inte gå och lägga mig när vi kommer hem.

Drömmer nästan varje natt om att jag rotar i förråd och hittar ponnyhästar och gamla leksaker. Men jag kan inte förstå vad det betyder.

Behöver åka till zooaffären som ligger en kilometer bort och köpa gerbilprylar med Molly. Men varje dag denna vecka har saker kommit i vägen. I morgon då? Vill bara få det ur världen utan att bli superutmattad. Hur svårt ska det vara?

Kan precis som Elisabeth fundera över både triviala saker och t ex flyktingarna i Medelhavet. Det finns ingen motsättning. Stort och smått, huller om buller. Tacksamhet, oro, glädje och sorg.

Frågade igår Molly vad hon tyckte om boken ”Flickor i historien: världen” som vi läst ut (om flickors liv i olika tider och länder t ex kommunismens Kina, apartheids Sydafrika, slavtiden i USA osv.). Hon sa att vi har det väldigt bra här. Att många verkar ha det svårt. Så är det. Och det är bra med perspektiv. (Men en måste ändå få ha både stora och små problem).

* = från min nya favvobok Krakel Spektakel. Sjungvänligt.

Kommentarer inaktiverade.

