Rymningsbenägna djur

Igår lyckades jag och Molly äntligen ta oss till zooaffären och sen gjorde vi en beställning på nätet också. Nu har vi nog allt vi behöver till gerbilburen som går att köpa i en zooaffär. På lördag ska vi köpa sand till sandbadet, spån och nät till burlocket.

I natt drömde jag att vi plötsligt fick hem gerbilerna. Jag skyndade mig att ösa ner spånet i buren och la i alla leksakerna. Men eftersom nätlocket inte var färdigt så hade jag inget lock på buren. En av gerbilerna försökte rymma hela tiden. Den klättrade upp och hoppade över kanten och sprang iväg. Jag fick skynda mig att fånga in den. Jag försökte göra hål genom plastlocket på buren med en penna och det blev små hål. Men det tog ju en sådan tid! Min uppväxtfamilj var där och försökte hjälpa mig att hindra gerbilerna från att rymma. Det kändes jättestressigt.

Jag sa att vi inte skulle köpa nät förrän om två dagar och att jag nog kommer att behöva passa dem hela tiden eftersom det var jättefarligt för dem att rymma.

Lite senare gick jag in i en second handaffär och hittade ett fantastiskt terrarium som jag ville köpa. Det var verkligen perfekt som gerbilbur.

Så här ser för övrigt locket ut som jag ska göra.

samla

Hmmm…

Det är ju inte svårt att förstå varför jag drömde detta. Igår när Stellas kompis (som är drygt 3 år och lite mindre självgående än Stella) var här så hade jag inte en lugn stund. Det var hela tiden något som skulle göras. Någon skulle torkas, kläs på, ha hjälp med det ena och det andra. Stella och Molly bråkade en del och Stella var sådär surtrött. (Men kompisen verkade nöjd ändå).

Djurdrömmar alltså… Är det inte gerbiler så är det akvarium eller gamla övergivna marsvin och kaniner.

Kommentarer inaktiverade.

