Nyheter i kortform

1. Bilningen verkar vara nästintill klar. Hurra! Nu väntar rörläggning och elektrikerjobb.

2. Längtar ihjäl mig till gerbilernas ankomst. I natt drömde jag att Hedda var med mig överallt. Hon var så mysig. Vi ska hämta dem i morgon. (Har planerat för detta i cirka 3-4 månader och tingningen blev klart för cirka två veckor sen).

3. I morgon tar svågern och S med barnen till Nordens Ark. Det är två timmar i buss dit. Jag och F ser fram emot en barnfri dag som vi nog delvis ägnar åt Hem, villa & bostadsrättmässan. Lärde oss ändå en del grejer förra året.

4. Igår gjorde vi ett hål i en kokosnöt och gröpte ur kokosen. Ska bli en mysig koja till gerbilerna.

5. Molly ska börja gå till skolan med grannbarnen som går i parallellklassen resp. fyran. Jippie! (Det innebär att jag och Stella kan åka spårvagn till förskolan och att jag kan även åka hem sen. Kommer spara så mycket energi.) Funderar även på om Molly kan gå hem med grannen, vi får se hur vi kan göra.

6. Jag har klarat en svår bana i Blenduko på mobilen och spelar nu detta spel parallellt med Kami och Quell. Roliga pusselspel som jag rekommenderar.

7. Jag har hängt upp hängmattan igen och kan njuta av lite sol och värme några dagar till. Förstår inte hur jag ska fixa denna sjukskrivning sen när mörka, deppiga, oträdgårdiga hösten/vintern kommer. Men jag har iaf lånat och börjat testa svågerns ljusterapilampa. Tror att jag köper en sån sen. Jag mår så dåligt under de mörka månaderna.

8. På söndag får jag träffa mitt syskonbarn igen! (bara ingen i familjen blir förkyld! F kände av lite i onsdags sa han… (men mindre igår)).

9. Blev helt euforisk över upptäckten av den nya människoliknande arten homo naledi. Så coolt! Det var ju evigheter sen vi hittade en ur släktet homo senast (ok florensiensis, men jag tänker ännu tidigare). (Det finns 20-talet upptäckta människoliknande arter varav de är oense om huruvida vissa är samma art.) Hoppas att det är en helt egen form och inte bara en variant av homo habilis. Sjukt coolt att de begravde sina döda djupt inne i en grotta. Det verkar ju som att det inte finns bevis för att någon annan art gjort det utöver homo sapiens. Wow, wow, wow! (Fyi: mänsklighetens utveckling är ett av mina stora specialintressen.)

Slut på högst intressanta nyheter.

Kommentarer inaktiverade.

