Kaos med ljuspunkter

Mitt liv just nu är KAOS.

För mycket inplanerade obligatoriska grejer som t ex föräldramöten, förskolekooperativstämma, Fs jobbresor osv. Molly och F åker till London om två veckor och vi pusslar och pusslar med barnvakter för att få ihop allt.

Igår skrev jag en lång lista med alla kommande aktiviteter och saker som stressade mig. Vi strök det som gick att stryka och lyckades byta bort två städjourer med en annan förskolefamilj (nu ska vi städa i december istället). Resten får vi bara tugga i oss tyvärr. Det är ju alltid så i sep-okt med alla kalas och avstämningar i skolan/förskolan. Och badrumsrenovering ovanpå.

Har dessutom börjat gå i landstingsbaserad terapi varje vecka vilket är enormt välbehövligt, men jobbigt eftersom vi rotar i allt och ställer saker på ända i mitt huvud. Men jag är ändå glad att det blir av.

Men så.

Tre roliga saker.

1. Vi har gerbiler sedan två dagar tillbaka. Jag tittar till dem ofta. De är lite skraja så just nu tittar vi mest på varandra från 1-1,5 meters håll. Nästa steg blir att stoppa ner handen med frön. När de vågar sitta i handen ska de få komma upp och leka i rasthagen. Ibland när jag kommer hör jag deras varningsstamp. De är så lika surikater. Studsar fram ur sina underjordiska (underspåniga) gångar, ställer sig på bakbenen med framtassarna framför sig och kikar åt alla håll. Sen far de iväg igen. De gräver och gräver. Så fina.

image

2. Träffade mitt syskonbarn Selma igår och ska träffa henne även nästa och nästnästa helg (då ska jag, syrran, Selma och Stella ha ”pyjamasparty” som syrran uttryckte det eftersom F och M är i London och hennes sambo har spelning). Kul att se hur Selma utvecklas. Hon var väldigt nyfiken på kusinernas lek och ljuset från fönstret igår.

image

3. Det blir kanarisk sol i januari! På grund av hemliga omständigheter var vi länge ovissa, men i fredags fick vi äntligen klartecken och kunde boka. Eftersom jag avskyr vintermörkret ska det bli underbart att få en veckas solljus i min hatmånad nummer 1. Vi kör på ett resorthotell på Gran Canaria (vi var där 2014, fast på en annan ort). Jag längtar till att få hoppa i Maspalomasöknen. Ett av mina favvoställen på jorden. ^^ Jag är så enormt tacksam över att vi har möjlighet att åka dit även denna vinter.

Kommentarer inaktiverade.

