Kroppen larmar

Har haft några jobbiga veckor med stress och press och många aktiviteter som inte går att välja bort. Sedan i torsdags har jag varit på två föräldramöten, en stämma+fest (var sekreterare), träffat familjen och systerdottern Selma och haft pappa och A på besök. Ovanpå det: sömnbrist och pågående renovering i källaren.

Så i natt tyckte min kropp att det var nog. Vaknade med värk i rygg/bröstkorg/sida på hela högersidan. Efter två timmar med tabletter, rörelse och varm vattenflaska (sista halvtimmen) kunde jag somna om.

Men sen kom det tillbaka precis innan jag skulle in till psykologen. Efter en liten stund blev det outhärdligt och jag fick be Fredrik (som jobbade hemma, tack och lov) att komma och hämta mig. Fick ändå pratat en del med psykologen som tur var, men det var väldigt plågsamt när smärtan var så stark. (Psykologen stöttade mig.)

Nu är kroppen förbannad helt enkelt.

Jag har spänt mig och stressat alldeles för länge. Jag kände av lite i ryggen redan förra veckan och jag märker att kroppen ofta är spänd.

Nu är det slut med det.

Avbokar allt den kommande veckan och ska nu fokusera på min kropp igen. Mat, vila, rörelse, avspänning, stretch och lugn och ro.

Funderar på att dra på ”husmorssemester” på egen hand nån vecka. Har blivit erbjuden att få bo i pappas och As extrahus i Luleå samt hemma hos dem (på landet utanför Luleå). Vi får se, vi får se.

Men det hade varit skönt att få vara helt på egen hand, helt utan deadlines och nattningar och hämtningar. Bara gå på stranden/i skogen, vila, läsa, yoga osv. Har länge velat åka till en ödslig stuga i skogen och koppla bort allt.

Arma kropp. Förlåt! Nu ska jag ta hand om dig.

Senaste två månadernas schema. Vad som inte syns är alla de vardagskvällar F spenderat med att riva kakel m.m.

image

image

(Kanske inte ser så farligt ut, men jag har ju utmattningssyndrom, har nolltolerans för stress och vilar/sover 12-15h per dygn.)

Ska även fokusera på mina gerbiler för då mår jag bra. Jag går in i nuet, får visa kravlös omtanke och är närvarande på riktigt.

image

Keep calm and focus on gerbils

Kommentarer inaktiverade.

