Ultraljud på akuten

Det är så mycket enklare att vara på akuten utan bebis/småbarn. De senaste tio gångerna jag har varit på barnakuten har varit mycket plågsamma. (Mest pga andningsbesvär hos Stella samt den hemska RS-veckan).

Själv har jag bara varit på akuten en gång, då var jag omkring 5-6 år och hade pillat in en ärta i näsan. (Kollat på Madicken.)

Jag var inne på ultraljudet i runt 20 min och det var inte alls lika roligt som när det var en bebis i magen… Flera små gallstenar hittade läkaren i gallblåsan.

Väntar nu på besked från läkaren. Troligen blir det hemgång med starkare medicin och att jag får åka hit igen om det gör lika ont. I sista fall operation. Men jag hoppas ändå på det för jag vill aldrig mer vara med om detta hemska. Men operationskön lär vara lång.

Hoppas att läkaren kommer snart. Den euforiska känslan över att smärtan äntligen gick över har övergått i oro och jag är ledsen.

Kommentarer inaktiverade.

