Min tre rumskamrater

Får jag presentera mina rumskamrater?

Nummer 1 är en tjej född 1997 som har magsmärtor och blod i avföringen. Hon ska göra gastroskopi (sövd) idag.

Nummer 2 är en medelålders kvinna som är glad och trevlig mot alla. Hon har haft hög feber efter en tidigare operation. Men det verkar inte bero på det.

Nummer 3 är en sudansk kvinna som har jätteont i magen. Hon har tarmvred/stopp i tarmen och ska röntgas med skiktvätska. Hon förstår nästan ingenting och fick ha tolk vid läkarbesöket (måste vara läskigt att inte kunna göra sig förstådd).

Och nummer 4 i rummet är då jag. Idag mår jag rätt bra så länge jag får medicin mot smärtan och illamåendet med jämna mellanrum.

Besväras mest av muntorrhet (öken!), törst, sömnighet och oro.

Kommentarer inaktiverade.

