Nattrapport 2

03.51

Har nu kräkts för fjärde gången, fått mer värkmedicin och de har tagit blodprover m.m. igen.

Har fått intravenös medicin mot illamåendet. Som tur är mår jag inte illa hela tiden utan mest precis före och sen går det över. Men det kommer ju nästan ingenting längre.

Har inte sovit alls. Inte lätt när jag mår så här, när rumskamraten går på toa eller grejar med sin säng osv. Kan inte slappna av heller.

Hintade för övrigt till blodprovsundersköterskan att jag var så törstig och nästa undersköterska såg mycket riktigt att det rann dåligt på droppet. Hoppas på mer vätska i kroppen nu. Går och sköljer munnen med vatten när det blir outhärdligt.

Var sådär törstig och torr i munnen den kvällen Stella låg på neo. Då var droppet knappt på (jag visste inte hur det skulle se ut) så sköterskan blev lite förvånad. Då fick jag dock dricka vatten…

Skulle ge mycket för ett glas vatten nu (och inte spy upp det efteråt).

Skulle också ge mycket för att få sova några timmar. Men jag är orolig inför morgondagen.

Får en massa såna där knäppa tankar som en kan få när en håller på att somna. Men vad jag vet så har jag inte dåsat till än. Klockan är fyra… (har haft släckt sen tio typ.)

Mäh.

Men det är inte hela världen.

Tur att jag sov typ 11 timmar förra natten.

Kommentarer inaktiverade.

