Äntligen

Jag är HEMMA!!

Så underbart! Har vattnat blommorna, ätit godis, matat gerbilerna, ätit upp de sista plommonen från trädet och plockat en bukett luktärter.

Vid halv fyra kom äntligen läkaren. Två sjuksköterskor hade sagt att jag skulle bli utskriven idag men att läkaren dröjde pga jour/operationer.

Jag packade snabbt ihop (hade duschat sen tidigare), drack upp min varm choklad, gjorde klart och gick sedan ut. genom. dörren…

Det var magiskt. Blev tvungen att stanna och fota.

image

På andra sidan

Vid hissarna blev jag så gråtmild av lättnad att jag knappt kunde stoppa tårarna. Äntligen!!

Var tvungen att sätta mig ner och messa familjen och alla som följt mig på Instagram under dessa dagar. Gick ut ur dörrarna och fick SOL på ansiktet. Frisk luft. Natur. Frihet!

Jag gick hem, det var så skönt att bara gå och se något annat än sjukhuskorridorer.

Jag var ”bara” inlagd i tre dygn men det kändes som två veckor.

Snart kommer min familj hem och vi ska kramas hela kvällen. Jag ska även släppa ut gerbilerna en stund.

Troligen var det en gallsten som hamnat i djupa gallgången vilket gav mig dåliga levervärden som sedan förbättrades. Eftersom jag är ung och de inte vill riskera ytterligare komplikationer längre fram så ska de operera bort gallblåsan om cirka sex veckor. Vilken lättnad!

Så nu ska jag ha medicinen med mig vart jag än ska (har jag bestämt) så att smärtan aldrig blir så outhärdlig igen. Om det inte hjälper eller om jag blir gul (gulsot) eller får feber i samband med smärtan så ska jag raka vägen till akuten. Hoppas att det inte kommer några anfall under dessa veckor.

Det blir en titthålsoperation under sövning och de ska även röntga djupa gallgången och rensa ut eventuell gallsten där med. Sedan får jag vara kvar någon dag samt sjukskriven en vecka efteråt (men jag är ju redan sjukskriven). Är dessutom luttrad efter kejsarsnittsoperationerna. Dock ska jag nu bli av med ett organ så jag vet inte riktigt hur det kommer att kännas. Men äh. Det blir nog bra. Bara jag slipper oron så.

Äntligen är sjukhusvistelsen över (för den här gången). 3 dygn på sjukhuset och 4,5 dygn sedan smärtan startade.

Kommentarer inaktiverade.

